logo Jarocin'17

Praktyczne info

Tutaj znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, które mogą Ci się przydać podczas pobytu w Jarocinie. Warto się z nimi zapoznać zanim nas odwiedzisz.

WSTĘP/WNOSZENIE

O której godzinie otwierają się bramy festiwalu?

Scena Rynek będzie otwierana w piątek i sobotę o godzinie 15.00, Scena Park w piątek i sobotę o godzinie 20.00, w niedzielę o godzinie 15.00. Scena nad stawem będzie przestrzenią otwartą, niebiletowaną. Scena Ruiny będzie otwierana na pół godziny przed każdym z koncertów. Uwaga! Scena Ruiny pomieści, w zależności od koncertu od 150-200 osób, stąd pierwszeństwo w wejściu na koncert będą miały osoby posiadające opaski festiwalowe i oczekujące na wejście w specjalnie wydzielonej strefie oczekiwania, strefa będzie otwierana na godzinę przed koncertem. Scena nad stawem będzie przestrzenią otwartą, niebiletowaną.

Czy pod scenami przewidziane są wydzielone strefy dla osób niepełnosprawnych?

Tak, przed Sceną Rynek, Sceną Park, Sceną Ruiny postawimy specjalne platformy dla osób niepełnosprawnych. W dotarciu do platform chętnie pomoże służba informacyjna.

Czy na festiwal mają wstęp osoby niepełnoletnie?

Tak, samodzielnie na tereny festiwalowe mogą wchodzić osoby, które ukończyły 16 lat, młodsi podczas imprezy muszą znajdować się pod opieką osoby pełnoletniej. Dzieci i młodzież do lat 12 (urodzone po 31 grudnia 2004 r.)  wchodzą bezpłatnie. Podstawą weryfikacji wieku jest dowolny dokument tożsamości (np. legitymacja szkolna).

Czy na teren festiwalu można wejść z psem?

Niestety, nie. Psy i inne zwierzęta nie mają wstępu pod sceny, za wyjątkiem Sceny nad stawem, która jest przestrzenią otwartą, niebiletowaną. Psy przewodnicy osób niewidomych mogą przebywać na terenie festiwalu, jednakże ich właścicieli prosimy, aby posiadali przy sobie dokument potwierdzające status psa – przewodnika.

Czy na teren festiwalu mogę wnieść parasol?

Nie. Prosimy żeby zamiast parasoli używać peleryn, płaszczy przeciwdeszczowych, ewentualnie możecie ze sobą wnosić małe, składane parasolki, ale te długi, ostro zakończone będziecie musieli zostawić w depozycie.

Czy po terenie festiwalu można poruszać się rowerem, hulajnogą, na rolkach lub deskorolce?

Niestety, nie. Korzystanie ze sprzętów sportowych jest zabronione, ze względów bezpieczeństwa.

Czy mogę wnosić jedzenie i napoje na tereny festiwalowe?

Nie. Najeść i napić możecie się w naszej strefie gastronomicznej. Możesz wnieść jedną półlitrową butelkę wody mineralnej i uzupełniać ją w darmowym wodopoju zlokalizowanym na terenach festiwalowych.

Czy na terenie festiwalu obowiązuje segregacja śmieci?

Tak, prosimy abyście wrzucali śmieci do odpowiednich pojemników.

Czy na terenie festiwalu jest przechowalnia bagażu?

Nie, ale możesz skorzystać z depozytów, które znajdują się przy wejściach na Scenę Rynek i Scenę Park. Opłata za 1 rzecz oddawaną w depozyt wynosi 10 zł/dobę.

Czy na terenie festiwalu jest biuro rzeczy znalezionych?

Tak. Biuro rzeczy znalezionych znajduje się w punktach depozytowych przy wejściach na Scenę Rynek i Scenę Park.

KARNETY/BILETY/OPASKI

Czy muszę wymienić karnet/bilet na opaskę, czy mogę posługiwać się karnetem/biletem każdorazowo przy wstępie na tereny festiwalowe?

Musisz. To nie karnet/bilet a opaska upoważnia do wielokrotnego wstępu na tereny festiwalowe.

Gdzie mogę odebrać opaskę?

Karnety/bilety można wymieniać na opaski w oznakowanych miejscach w pobliżu głównych wejść na Scenę Rynek i Scenę Park. Punkty opaskowania będą czynne od piątku od godz. 10.00. Opaski będzie można odbierać 14 i 15 lipca od godziny 10.00 do 02.00, 16 lipca od 10.00 do 22.00.

Mieszkańcy gminy Jarocin wymieniają opaski TYLKO w Spichlerzu Polskiego Rocka, punkt opaskowania w Spichlerzu będzie czynny od czwartku 13 lipca w godzinach 10.00-20.00, od piątku 14 lipca do niedzieli 16 lipca w godzinach od 10.00 do 22.00.

Jaki dokument należy mieć ze sobą podczas odbioru opaski festiwalowej?

Jeśli nie jesteś mieszkańcem gminy Jarocin, wymieniając karnet/bilet na opaskę nie musisz okazywać żadnego dokumentu, chyba, że wyglądasz bardzo młodo, a wchodzisz na teren festiwalowy bez pełnoletniego opiekuna, wtedy dowolnym dokumentem ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport, legitymacja szkolna) musisz potwierdzić, że ukończyłeś 16 lat.  Jeśli jesteś mieszkańcem gminy Jarocin wymieniając karnet na opaskę musisz okazać dowolny dokument ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport, legitymacja szkolna).

Co w sytuacji, kiedy skaner odrzuci mój karnet/bilet?

Oznacza to, że ktoś skopiował Twój karnet/bilet albo Ty posiadasz skopiowany karnet/bilet. Każdy karnet/bilet posiada jeden unikatowy kod kreskowy. Karnet/bilet raz zeskanowany nie może zostać powtórnie użyty. Opaskę otrzyma ta osoba, która jako pierwsza okaże karnet/bilet i zostanie on zeskanowany.

Wymieniłem dokument tożsamości, ma inne numery niż w momencie zakupu karnetu dla mieszkańca gminy Jarocin. Co mam zrobić?

Nr dokumentu tożsamości nie ma znaczenia, w przypadku wymiany karnetu mieszkańców gminy Jarocina na opaskę. Ważne, żeby imię i nazwisko naniesione na karnet zgadzało się z imieniem i nazwiskiem okaziciela dokumentu.

Mój karnet nie ma kodu kreskowego, dlaczego?

Jeżeli jesteś mieszkańcem gminy Jarocin i zakupiłeś karnet w Spichlerzu Polskiego Rocka, to Twój karnet zamiast kodu kreskowego posiada jednorazowy numer, który  został przypisany do Twojego imienia i nazwiska.

Czy mogę odebrać opaskę dla znajomego?

Niestety, nie. Opaski zakładają osoby upoważniane przez Organizatora osoby w wyznaczonych do tego miejscach.

Czy mogę zdjąć opaskę?

Nie. Opaska jest wydawana tylko raz i obowiązuje przez cały okres (trzy lub jeden dzień), na który została wykupiona. Możecie z nią wielokrotnie wchodzić na teren festiwalu. Nie da się zdjąć opaski bez jej zniszczenia. Tylko osoby z prawidłowo założoną opaską będą wpuszczane na teren festiwalu.

Czy mogę sprzedać komuś mój bilet/karnet zakupiony on-line?

Karnety/bilety kupowane on-line nie są przypisane do konkretnych osób, możesz go przekazać dowolnej osobie. Karnety dla mieszkańców gminy Jarocin zakupione w Spichlerzu są imienne, nie można ich nikomu podarować, odsprzedać. Nikt poza osoba kupującą karnet imienny w Spichlerzu nie otrzyma opaski uprawniającej do wejścia tereny festiwale.

PARKOWANIE

Gdzie mogę zaparkować swój samochód?

Parking festiwalowy oddalony jest od Sceny Park o 700m, od Sceny Rynek o 1,1 km, zlokalizowany jest przy ulicy Wrzosowej. Parking jest dozorowany, niestrzeżony. Poza tym możesz zaparkować samochód na terenie miasta, strefa płatnego parkowania NIE obowiązuje od piątku od godz. 18.00 do poniedziałku do godz. 10.00

POLE NAMIOTOWE

Kto może mieszkać i przebywać na polu namiotowym?

Pole NIE jest prowadzone wyłącznie dla  osób posiadających karnety/bilety na Festiwal. Zanocować na polu może każdy, kto uiści opłatę meldunkową. Przebywać na polu mogą wyłącznie osoby, które uiściły opłatę meldunkową i posiadają opaskę pola namiotowego.

Czy osoba niepełnoletnia może skorzystać z pola namiotowego?

Tak, ale jeśli masz 16 lat lub mniej musisz meldować się i przebywać na terenie pola pod opieką osoby pełnoletniej.  Samodzielnie na polu meldować mogą się osoby powyżej 16 roku życia.  Podstawą weryfikacji wieku jest dowolny dokument tożsamości (np. legitymacja szkolna).

Czy na terenie pola namiotowego można nocować z dziećmi?

Tak, dzieci i młodzież do lat 12 (urodzone po 31 grudnia 2004 r.) nocują i opaskę pola namiotowego otrzymają bezpłatnie. Dodatkowo istnieje możliwość zgłoszenia chęci nocowania w specjalnie wydzielonej strefie familijnej, przy czym powstanie strefy jest zależne od zainteresowania gości. Jeśli przyjeżdżasz na Festiwal z małymi dziećmi i chcesz nocować w wydzielonej strefie familijnej wyślij na adres: pole@jarocinfestiwal.pl maila z tematem „strefa familijna” i w treści podaj liczbę nocujących. Zgłoszenia przyjmujemy do końca czerwca, w pierwszych dniach lipca wyślemy do wszystkich zainteresowanych informację zwrotną.

Czy pole czynne jest całą dobę?

Tak, pole namiotowe jest czynne 24h od godziny 12:00 w czwartek 13 lipca, do godziny 18:00 w poniedziałek 17 lipca.

Jak daleko od terenów festiwalowych leży pole namiotowe?

Odległość od Sceny Pałac to 600 m., od Sceny Rynek to 1 km.

Jak daleko od pola namiotowego znajduje się dworzec PKP?

Odległość od dworca PKP to 1,8 km. Bezpośrednio z dworca PKP nie kursują żadne autobusy komunikacji miejskiej. Aby z dworca PKP dojechać na pole namiotowe autobusem należy z dworca przejść kładką nad torami na przystanek autobusowy (dawny dworzec PKS). Wybrać autobus linii 7, 8, 18 lub 18A, przejechać 2 przystanki,wysiąść na przystanku „Osiedle 1000lecia”.

Czy na terenie pola namiotowego jest parking?

Parking w bezpośrednim sąsiedztwie pola pomieści tylko 100 samochodów, kolejne kierować będziemy na parking oddalony o 700m, zlokalizowany przy ulicy Wrzosowej. Parking jest dozorowany, niestrzeżony..

Czy na terenie pola namiotowego można zaparkować przyczepę lub campera?

Nie. Taką potrzebę należy zgłosić mailowo na adres: pole@jarocinfestiwal.pl maila z tematem „przyczepa/camper” i w treści podając liczbę samochodów z przyczepą/camperów. Zgłoszenia przyjmujemy do końca czerwca, w pierwszych dniach lipca wyślemy do wszystkich zainteresowanych informację zwrotną.

Czy na terenie pola namiotowego można wypożyczyć namiot?

Niestety, nie.

Czy na teren pola namiotowego można wejść z psem?

Niestety, nie. Tylko psy-przewodnicy osób niewidomych mogą przebywać na terenie pola.

Czy na terenie pola namiotowego jest bankomat?

Niestety, nie.

Czy na terenie pola namiotowego jest przechowalnia bagażu?

Tak, na terenie pola możecie skorzystać z odpłatnej przechowalni bagażu i depozytu. Jednorazowa opłata wynosi 10 PLN.

Czy na terenie pola namiotowego jest biuro rzeczy zaginionych?

Tak, biuro rzeczy znalezionych znajduje się w punkcie meldunkowym, przy wejściu głównym na teren pola.